Home » Marketing en Communicatie

Marketing en Communicatie

Op zoek naar iemand die je helpt je product of dienst beter zichtbaar te maken in de markt of op het internet? Of op zoek naar iemand die tijdelijk ondersteuning biedt op het gebied van marketing of communicatie? Dan bent je bij de Regeltante aan het juiste adres. De Regeltante adviseert, ondersteunt en neemt werk uit handen.

Waarvoor kun je mij benaderen:

  • Het bedenken van een passende marketing- of communicatiestrategie voor jou product of dienst
  • Het opzetten van marketing- en communicatiemiddelen zoals websites, e-mailings, advertenties, banners, social media profielen enz.
  • Het inzetten van social media marketing
  • Het bedenken en uitvoeren van marketingacties
  • Het schrijven en onderhouden van content voor websites (SEO geschreven)
  • Het schrijven van persberichten, artikelen/blogs en interviews
  • Het organiseren van zakelijke evenementen: congressen/symposia/workshops e.d.
  • Projectcommunicatie en -ondersteuning

Klantgericht

De wijze waarop we met onze doelgroep communiceren is echter de laatste tijd behoorlijk veranderd door o.a. de komst van de digitale wereld en de vlucht van social media. Over het algemeen kunnen we zeggen dat communicatie/marketing sneller is geworden, directer, interactief en meer klantgericht. Dit betekent dat we op een andere manier moeten omgaan met het aan de man brengen van onze producten/diensten. Het traditionele concept van een bedrijf dat een product of dienst ontwikkelt dat vervolgens aan de klant wordt aangeboden en geconsumeerd is passé. Het omgekeerde is steeds vaker het geval. Klanten zoeken steeds vaker
op eigen initiatief naar producten/diensten met name via de digitale snelweg en geven daarmee waardevolle informatie af op basis waarvan producten/diensten worden gemaakt of aangepast. Marketing en communicatie zijn dus meer klantgericht i.p.v. productgericht geworden.

Interactief en betrokken

Weten wat er in je klant omgaat, hoe ze iets beleven of voelen, wordt dus nog belangrijker. Interactie en betrokkenheid zijn twee belangrijke sleutelwoorden geworden voor succesvolle marketing en communicatie. Social media zoals twitter, linked-in en facebook dragen voor een groot gedeelte bij aan deze interactie en betrokkenheid. Zij bieden een platform voor mensen die op zoek zijn naar elkaar, maar ook naar informatie over producten en diensten. Voor bedrijven is dit aspect van communicatie dan ook van grote waarde. Voor het verkrijgen van informatie bijvoorbeeld over waar je staat in de markt, hoe je product of dienst wordt ontvangen, of hoe je je product nog beter kunt afstemmen op de wensen van de klant. Dit vereist een nieuwe vorm van marketing en communicatie waarbij het gebruik van nieuwe media niet meer weg te denken is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>